Kun arvioidaan webhotelli palveluntarjoajien asiakaspalvelun laatua, on tärkeää ottaa huomioon sellaiset tekijät, kuten käytössä olevat asiakastukikanavat, reagointikyky, tukihenkilöstön laatu, saatu asiakaspalaute ja online-arvostelut sekä muut lisäominaisuudet. Valitsemalla palveluntarjoajan, jolla on poikkeuksellisen hyvä asiakaspalvelu, kuten meillä Wepardilla, voi olla varma, että verkkosivusto pysyy onlinessa ja on yleisösi saatavilla. Kannattaa valita palveluntarjoaja, joka vastaa verkkosivuston erityistarpeita, eli osaa tarjota sekä toteuttaa vaaditut ominaisuudet ongelmitta. Tämän ohella lienee yhtä tärkeää, että webhosting myös pystyy pyörittämään tarjottuja palveluja asianmukaisella tavalla.
Asiakaspalautteet ja online-arvostelut voivat antaa arvokasta tietoa webhosting-palveluntarjoajan tarjoaman asiakaspalvelun laadusta. Voit tarkistaa verkkosivustoilta, kuten Trustpilot, Yelp ja Google Reviews, mitä muilla asiakkailla on sanottavaa palveluntarjoajan asiakaspalvelusta. Vielä parempi mittari kyseesä olevan palveluntarjoajan laadulle, on mukana olevat referenssisivustot. Mitä merkittävämpiä sivustoja sekä yrityksiä on webhostingissa, kertoo se jo yrityksen laadusta kaiken oleellisen.
Asiakastukihenkilöstön laatu
Asiakastukihenkilöstön laatu on olennainen huomioon otettava tekijä. Kannattaa valita palveluntarjoaja, jolla on asiantuntevaa ja ystävällistä tukihenkilöstöä, joka auttaa ratkaisemaan nopeasti mahdolliset ongelmatilanteet esimerkiksi webhotellin suhteen omalla kielelläsi.
Asiakaspalvelu on ratkaiseva tekijä, joka vaikuttaa lisäksi asiakasuskollisuuteen webhostingissa. Ottamalla käyttöön parhaat asiakaspalvelukäytännöt, mittaamalla asiakastyytyväisyyttä ja -uskollisuutta sekä käyttämällä työkaluja ja resursseja palvelun parantamiseksi voi webhostingia tarjoava yrityskin rakentaa uskollisen asiakaskunnan. Jokainen vuorovaikutus asiakkaan kanssa on tilaisuus rakentaa luottamusta ja uskollisuutta!
Useat muutkin tekijät voivat vaikuttaa asiakasuskollisuuteen. Yksi tärkeimmistä tekijöistä on tarjotun palvelun laatu. Asiakkaat odottavat luotettavia sekä nopeita webhosting- ja webhotelli -palveluja, joita on helppo käyttää ja joihin kuuluu erinomainen asiakastuki. Muita mainittavia tekijöitä ovat palvelujen hinnoittelu, tarjotut ominaisuudet ja edut sekä verkkosivuston palveluiden yleinen käyttökokemus. Eikä pidä unohtaa, että käyttökokemukseen lukeutuu juurikin myös asiakaspalvelun vaivaton tavoitettavuus.
Wepardin asiakaspalvelu vastaa keskimäärin 58 sekunnissa!