WordPressin oma verkkokauppa-alusta WooCommerce mahdollistaa niin fyysisten kuin digitaalistenkin tuotteiden sekä palveluiden myynnin ja on muokattavissa miltei rajattomasti sopimaan yrityksen tarpeisiin. WooCommercen etuihin kuuluu se, että se on nopeasti asennettavissa WordPress-sivustolle ja on tiettyyn pisteeseen asti maksuton käyttää. Maksutavat on vaivattomasti käyttöön otettavissa, muun muassa luottokortit, pankkisiirto ja PayPal. Kaiken kaikkiaan WooCommerce on erittäin valmis paketti uuden verkkokaupan aloittajalle!

Kun tuotteita on myynnissä useasta eri kategorioista, on hyvä, että myös asiakkaat löytävät etsimänsä tuotteet ilman etsintää oikeasta paikasta. Tässä artikkelissa näytetään, miten WooCommercen verkkokauppaan tehdään uusi osasto.

Kirjauduttaessa WordPressin ohjauspaneeliin, WooCommercen asetukset löytyvät sivupalkista. Valitsemalla kohdan “Tuotteet” (kuva 1) päästään muokkaamaan tuotteita sekä osastoja. Klikkaamalla “Osastot”, aukeaa kategorioiden näkymä (kuva 2). Oikeassa reunassa ovat jo mahdollisesti luodut osastot, niissä olevat tuotemäärät sekä muut tiedot, kuten kuvaus.

Uuden osaston määrittäminen

“Nimi”-kohtaan kirjoitetaan haluttu osasto tai kategoria, esimerkiksi “Materiaalit”. Polkutunnus voi olla sama, mutta pienillä kirjaimilla kirjoitettuna. Mikäli polkutunnuksen jättää tyhjäksi, kehittää WooCommerce siihen sen itse.

Jos kyseessä on niin sanottu pääkategoria, ei ylemmän tason osastoon tarvitse valita mitään. Jos taas aiemmin tehtyyn osastoon halutaan vaikkapa alakategoria – esim. Materiaalit > Kirjat – merkitään ylemmäksi tasoksi “Materiaalit”. Tällöin uusi osasto on siis “Kirjat”.

Kuvaukseen voi kirjoittaa lyhyen tekstin kuvailemaan, mitä kyseisessä osastossa on. Tämä auttaa hakukoneoptimoinnissa. Esitystapana “oletus”, joka on useimmissa versioissa valmiiksi oletuksena osaston nimi. Osastolle saa myös lisättyä sopivia kuvia kohdasta “Siirrä palvelimelle/lisää kuva”.

Tämän jälkeen klikataan “Lisää uusi osasto” ja uusi osasto siirtyy oikealla olevaan listaukseen. Tästä listasta osastoja pystyy lisäksi hallitsemaan, eli muokkaamaan, poistamaan tai vaihtamaan oletusosastoksi (kuva 3). Oletusosasto on se kategoria, johon tuotteet menevät automaattisesti niitä lisättäessä.

Osastoja voi lisätä ja porrastaa tuotteiden määrän sekä kategorioiden osalta tarpeen mukaan. Muokkaus on yksinkertaista ja näin verkkokauppa pysyy aina ajan tasalla asiakkaita varten!

Puuttuuko artikkelista jotain? Laita viestiä meille tai kirjoita kommentti, niin lisäämme sisältöä tarpeen mukaan!

Ei tuloksia

Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.

WordPress-kiista jatkuu

WordPress -maailmassa kuhisee. Kiista WordPressin perustaja ja Automatticin toimitusjohtaja Matt Mullenwegin sekä hosting-alusta WP Enginen välillä on noussut otsikoihin maailmalla. Mullenweg on kritisoinut WP Engineä voittojen käärimisestä panostamatta avoimen...

Hidas WordPress? 9 mahdollista syytä ja fiksiä

Jos WordPress -sivusto tuntuu tuskallisen hitaalta, on mahdollisia syitä monia. Ongelma voi löytyä palveluntarjoajasta tai sivustolla käytössä olevista laajennuksista. Alta löydät yhdeksän mahdollista syytä ja ratkaisua hitaan WordPress -sivuston ongelmaan. Syy 1....

CMS kannattaa valita huolella

CMS (content management system) eli sisällönhallintajärjestelmä on tarpeellinen termi jokaiselle verkkosivujen perustamista harkitsevalle. Sisällönhallintajärjestelmien avulla voidaan hallita merkittäviä tietomääriä ilman, että kaikkea tarvitsee koodata alusta asti...

Elementor Pro-työkalussa merkittävä tietoturvariski

WordPress-sivut, joissa on käytössä vanhentunut Elementor Pro-lisäosa, ovat merkittävän tietoturvariskin kohteena. Tarkista siis nyt onko työkalussasi Elementor Pro tietoturvariski. Vanhentuneen Elementor Pro-lisäosan avulla ulkopuolinen saattaa päästä käsiksi...

Miksi WordPress on ihanteellinen sisällönhallintajärjestelmä?

Kun on kyse verkkosivuston luomisesta, WordPress on yksi suosituimmista sisällönhallintajärjestelmistä. Tämä johtuu siitä, että sitä on helppo käyttää ja se on tehokkaimpia saatavilla olevia nettisivualustoja. WordPress on myös erittäin käyttäjäystävällinen. Sitä voi...

Miten valita sivustollesi sopiva webhotelli?

Oletko luomassa kotisivuja yrityksellesi, itsellesi tai kenties perustamassa verkkokauppaa? Tarvitset siis sivustollesi laadukkaan sekä luotettavan webhotellin, joka vastaa sivustosi tarpeita. Wepardilta löytyy neljä, erilaisten ja erikokoisten sivustojen tarpeisiin...

Sivuston luominen WordPressillä

Oletko harkinnut blogin, kotisivujen tai vaikkapa oman verkkokaupan luomista, mutta et tiedä mistä kannattaisi lähteä liikenteeseen? Tässä artikkelissa kerromme sinulle, kuinka luot helposti oman sivustosi WordPressillä. Mikä on WordPress? WordPress on avoimen...

Call-to-action käytännössä

Lyhykäisyydessään yrityksen tai yhdistyksen kotisivut on väylä kaupan tekemiseen. Sivustolla esitellään palvelut, tuotteet ja muu toiminta ja tarkoituksena on saada kävijästä potentiaalinen asiakas käymään ostoprosessi läpi maaliin asti. Yhtenä keinona herättää...

WordPress-valikon muokkaus ja päivitys

Wordpress valikon muokkaus Valikoksi tai menuksi sanotaan nettisivustolla olevaa listausta, johon on määritelty sivustoon liittyvät erilliset sivut, eli mitä sivustolta löytyy ja mistä. Näihin kuuluvat esimerkiksi yrityksen esittely, blogi tai yhteystiedot. Useimmiten...

Uuden artikkelin lisääminen WordPress-sivulle

Wordpressin blogiominaisuus mahdollistaa uutisten ja artikkelien lisäämisen helposti sivustolle. Uutisten avulla voit tiedottaa esimerkiksi kampanjoista ja uusista tuotteista. Uuden artikkelin lisääminen Wordpress-sivustolle tapahtuu siis käden käänteessä. Löydät...