Jokainen liiketoimintaa harjoittava henkilö ja yritys tarvitsee nykyaikana vakuuttavan verkkopresenssin. Tämä tarkoittaa yleensä ainakin yrityssähköpostin ja omien verkkosivujen luomista. Yleensä viimeistään tässä vaiheessa vastaan tulee termi webhotelli. Mutta mikä se hosting oikein on ja kuka sitä tarvitsee?
Verkossa toimiva yritys tarvitsee tietenkin ensimmäiseksi oman verkkotunnuksen ja kotisivut. Verkkosivuja perustaessa kannattaakin harkita webhotellia, johon domain tulee yleensä kätevästi kylkiäisenä. Webhotelli, englanniksi web hosting, on palveluntarjoajien tarjoama paketti, johon kuuluu kaikki, mitä sivujen perustaminen vaatii. Tavallisesti pakettiin kuuluu levytilaa verkkosivuja varten, verkkotunnus, sekä tietty määrä sähköpostilaatikoita.
Harva aloitteleva yritys tarvitsee omaa palvelinta; webhotellissa palvelimen resurssit ja kustannukset jakaantuvat useamman asiakkaan kesken, joten webhotelli on helppo ja edullinen tapa laittaa verkkosivut pystyyn. Webhotelleja on kuitenkin tarjolla moneen lähtöön, joten oma paketti kannattaa valita huolella.
Mitä webhotellin valinnassa pitäisi ottaa huomioon?
Yrityksen tarpeet määrittelevät, millainen webhotelliratkaisu on sille paras. Yksi tärkeimmistä kriteereistä webhotellin valinnassa on kuitenkin nopeus. Nopeasti latautuvat sivut vaikuttavat positiivisesti kävijöiden käyttökokemukseen.
Seuraavaksi on syytä miettiä levytilan määrää. Pieni yritys ei välttämättä tarvitse paljoa levytilaa, kun taas monimutkaisemmat sivut, verkkokauppa tai isoja tiedostoja sisältävät sähköpostit vaativat enemmän tilaa. Palveluntarjoajat tarjoavat erikokoisia paketteja, joissa levytila on yleensä ilmoitettu gigatavuina. Jos et itse tiedä, paljonko tilaa tarvitset, kannattaa asiasta keskustella webhotellien palveluntarjoajan kanssa. Samalla on hyvä puhua myös sallitusta liikennemäärästä, sillä isommat paketit mahdollistavat suuremmat kävijämäärät sivustolla, enemmän sisältöä ja useampia sähköpostilaatikoita. Epäröivä voi aloittaa pienemmällä paketilla, sillä oman paketin saa aina päivitettyä suurempaan tarpeen vaatiessa.
Palveluntarjoajan ammattimaisuus ja tehokas asiakaspalvelu ovat tärkeitä varsinkin, jos ei itse ole tekniikan asioista hyvin perillä. Tällöin ei kannata tuijottaa pelkkää hintaa, sillä hyvä asiakaspalvelu opastaa asiakasta kärsivällisesti ja auttaa ratkomaan eteen tulevat ongelmatilanteet nopeasti. Muista, että mitä vähemmän joudut vaivaamaan päätäsi kotisivujen teknisillä seikoilla, sitä paremmin voit keskittyä omaan työhösi. Palveluntarjoaja, jonka palvelimet ovat kotimaassa ja joka tarjoaa suomenkielistä asiakaspalvelua, on yleensä hyvä ja turvallinen vaihtoehto.
Wepardilta hostingpalvelut joka lähtöön
Wepardilta saat hostingpalvelun lisäksi sähköpostit, verkkosivujen suunnittelun sekä hakukoneoptimoinnin samasta osoitteesta. Mikäli tarvitset apua hostingpalvelun valinnassa, ole rohkeasti yhteydessä asiakaspalveluume.
Ei tuloksia
Hakemaasi sivua ei löytynyt. Yritä muuttaa hakuasi, tai käytä yläpuolella olevaa navigointia löytääksesi kirjoituksen.